Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu niż przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia lotnicze

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, właśnie dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on właściwy technicznie oraz prosty.